Julius Meinl
De beroemde Julius Meinl Mohr, die sinds de oprichting dienstdoet als bedrijfslogo, is een iconisch symbool dat wereldwijd wordt erkend. Het logo symboliseert een jonge man met een Fez (rode hoofdtooi met een kwastje) en brengt hulde aan de historische invloed van het Turkse Ottomaanse rijk dat in 1683 koffie naar Wenen bracht. Dit logo is het internationale handelsmerk van Julius Meinl Koffie. Het merk heeft een zeer sterke positie in Europa, vooral in het thuisland Oostenrijk, maar is ook in het buitenland goed gevestigd.
Julius Meinl, opgericht in 1862, is een van de oudste koffiebranders ter wereld en heeft zijn reputatie als leverancier van koffiesoorten en thee van topkwaliteit tot op de dag van vandaag gehandhaafd. Uitgebreide koffiekennis bij de inkoop van groene koffie en langdurige relaties met koffieboeren, een zorgvuldige selectie van bonen door familieleden en het typisch Weens roosteren door hun koffiespecialisten dragen bij aan de perfecte kop koffie.
Sinds de oprichting in Wenen, Oostenrijk, is de vijfde generatie van de Meinl-familie nog steeds actief betrokken bij het bedrijf van vandaag!